contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

Дмитриевская, 80
Kyiv

+380509057802

Media is just any space between a brand and the audience. And in fact, we believe the best brands will become media themselves: the places, spaces, experiences people choose to spend time with.

ТЕКСТЫ КУРАТОРОВ

Кураторские тексты к выставке


Леся Хоменко тьютор курсу "Artist"

Леся Хоменко

тьютор курсу "Artist"

 
Марія Ланько , Ольга Балашова, Лізавета Герман куратори напрямку сучасного мистецтва в КАМА

Марія Ланько , Ольга Балашова, Лізавета Герман

куратори напрямку сучасного мистецтва в КАМА

«Справжня виставка» – це підсумковий проект випускників піврічного курсу Contemporary Art у Kyiv Academy of Media Arts. Спільну виставку художників та менеджерів побудовано на низці досліджень, що проводились упродовж курсу.

Концепція навчання в КАМА – отримати альтернативний українській офіційній освіті погляд на мистецтво. Викладачі зі студентами упродовж шести місяців порушували питання про те, чим є мистецтво, де проходить межа між мистецтвом і не-мистецтвом, із чого складається процес художньої роботи, для чого потрібна репрезентація, і що важливіше – процес чи результат? Художники працювали з поняттями часу, простору, ідентичності, вчились професійно обговорювати роботи одне одного.

Вагомою частиною курсу стала низка лабораторних досліджень простору КАМА – від взаємодії з архітектурою до спроби інституційної критики.

Ми визначали, чим є КАМА? Чи є КАМА інституцією? Визначали, що в КАМА є дружнім, а що репресивним? Де в архітектурі межують дизайн і, власне, мистецтво?

«Справжня виставка» – частково самоіронічна спроба відповісти на ці запитання та зробити виклик самому собі: імплантувати художнє висловлювання в непристосований для цього простір. Крім того, перед художниками було поставлено завдання зробити виставку без куратора, тобто колективно створити єдиний наратив із окремих робіт, знайти своє місце в загальному.

Одна частина робіт на виставці є рефлексією художників на самих себе та свою практику або на трансформацію, що відбулась із ними під час навчання. Інша частина рефлексує на простір КАМА, на місце мистецтва в перевантаженому дизайном інтер’єрі. Мистецтво мімікрує під дизайн, але не втрачає критичної, субверсивної якості. Художники працюють у режимі повного включення уваги: вони апропріюють простір, роблячи всі деталі важливими.

Ще один смисловий елемент виставки – поняття «справжнього мистецтва» у його класичній інтерпретації. В цій тематичній лінії викривається проблема традиційної освіти, що сьогодні призводить до соціальної маргіналізації, а також проблематизація самого поняття «справжнє». В цій частині виставки присутні роботи, які потрапили до виставки випадково, буквально з вулиці, і не мають авторства. Це відтворення вуличної стихійної творчості, яка мала місце під час однієї з робочих зустрічей. Ці інтервенції у простір також вказують на герметичність КАМА і певні кордони лабораторних навчальних практик.

 

 

 

Напрямок «Сучасне мистецтво» в Kyiv Academy of Media Arts став для нас практичною роботою із пошуку відповідей на питання – чи можна взагалі навчити(ся) мистецтву. Аналізуючи власний досвід навчання і викладання в традиційних художніх вишах та експериментальних навчальних програмах, ми сформулювали низку завдань, із якими, на нашу думку, може сьогодні працювати мистецька освіта. По-перше – це передача досвіду художників, кураторів та арт-менеджерів, які є включеними в сучасний художній процес, проте виключеними із системи академічної освіти через брак офіційного визнання (дипломів та статусів) або ж неприйняття цією системою сучасного мистецтва як практики. По-друге – це включення до художнього дискурсу гуманітарного знання із суміжних дисциплін — філософії, культурології, історії, філології та поглиблення предмету мистецтва через дослідження. По-третє – це сумнів, як привід рухатися далі, горизонтальна структура комунікації, уміння вчитися разом та один у одного, постійні дискусії та обговорення, навіть поза стінами КАМА. З огляду на це для нас було важливим створити умови для паралельного навчання двох груп – художників та менеджерів. Проміжним результатом спільної роботи яких стала, зокрема, «Справжня виставка».

Студенти обох груп зустрічалися з лекторами в КАМА тричі на тиждень. У вівторок і четвер вони працювали разом, вивчаючи історію мистецтва та гуманітарний дискурс ХХ та ХХІ століть, а щосуботи мали практикум із профілю. Розібратися з історією та теорією мистецтва їм допомагали куратори Марія Ланько, Лізавета Герман та Ольга Балашова, а також запрошені лектори Оксана Баршинова, Лариса Венедиктова, Тамара Злобіна, Тетяна Кочубінська, Алевтина Кахідзе, Тіберій Сільваші та Микита Кадан. Практикум із філософії вів Тарас Лютий. Практикум із написання текстів – редактори Констянтин Донін та Віра Балдинюк, а Ярослава Гресь допомагала шукати контакт з аудиторією через текст. Постійним тьютором «художників» була Леся Хоменко, вона запрошувала до роботи зі студентами Ксенію Малих та Влада Голдаківського. «Менеджери» в своєму практикумі мали нагоду почути про особистий професійний досвід Дани Павличко, Ксенії Малих, Саші Андрусик, Ольги Сагайдак, Юлії Ваганової, Анни Погрібної, а також попрацювати разом із ними над гіпотетичними навчальними проектами.

Цей випуск художників та менеджерів напрямку «Сучасне мистецтво» в КАМА – другий, і ми все ще продовжуємо запитувати у себе, чому можна навчити за такий короткий термін та чи варто це взагалі робити? Ба більше – цього разу ми поставили це запитання студентам і разом шукали на нього відповідь. Цією виставкою ми ризикнули долучити до дискусії також зовнішню аудиторію