#KAMA ALUMNI:
Максим Мазігула

графічний дизайнер Banda Agency

Максим Мазігула (19 років) – випускник дворічної програми Graphic Design.

Цей курс Максим обрав одразу після школи, замість академічної освіти в державному університеті. На другому семестрі потрапив на стажування у Banda Agency – як тестове створив плакат улюбленого музичного альбому. Після навчання продовжив працювати в агенції на позиції графічного дизайнера.

Чому вирішив піти на курс?

Обрав дворічну програму у КАМА, замість академічної освіти в університеті. Вирішив, що краще піду на курс, а не замальовуватиму аквареллю квадратики в державному інституті. 

Ти до курсу і ти після його завершення. Можеш підсумувати основні зміни і свої досягнення?

Я значно виріс професійно. До навчання більш-менш знав, як працює Photoshop та illustrator, і це, власне, все. На курсі вивчив After Effects, Cinema4D і Figma, які дуже знадобилися у майбутньому.

Але програми – це не головна перевага курсу. Діма Яринич, наш куратор, окрім того, що старанно прививав нам любов до типографіки, навчав нас також, як менеджерити свій час, як шукати проєкти, як оцінювати вартість своєї роботи. Водночас ми працювали з реальними кейсами. 

Тобто було багато корисних тем, адже робочий процес дизайнера складається не лише зі створення самих дизайнів.

Як ти потрапив у Banda Agency і чим там займаєшся? 

Під час навчання у мене було стажування у Banda Agency, в якій я і залишився після завершення курсу. Щоб потрапити до них, мені потрібно було виконати тестове – створити обкладинку для улюбленого альбому. Я обрав «Развлечение» гурту Стрикало. 

Goodlife Park – перший мій проєкт на стажуванні. Це котеджне містечко, для якого я малював ілюстрацію. 

Зараз я продовжую працювати у Banda Agency на позиції графічного дизайнера. Мій напрямок – це бренд-айдентика. Основна робота полягає у створені фірмових стилів для брендів, але, звісно, є й інші дрібні завдання. Іноді потрібно відео змонтувати чи допомогти колегам. 

Чи потрібен дизайнерам, які створюють айдентику іншим брендам, мати власний стиль?

Свідомо чи ні, але кожен дизайнер має свій почерк. Та це не так важливо, якщо він працює в агенції. Бо тоді однаково потрібно підлаштовуватися під продукт і його характер.

Власний стиль – це спосіб піару, частина персонального бренду. Тебе помічають і приходять саме за твоїм стилем. Це класно для фрилансерів. Але не варто забивати цим голову, робіть, як подобається.

Як влаштуватися в круту агенцію дизайнеру-початківцю? Чи є якийсь алгоритм дій, чи це радше щасливий випадок?

Всюди потрібно трішки удачі, але найпростіший шлях – це навчання або нетворкінг. 

У моєму випадку, я знайшов роботу під час стажування на курсі. Інший логічний для мене варіант, це коли ти знайомишся з людьми зі сфери, підтримуєш з ними хороші зв’язки і, можливо, вони тебе комусь порекомендують чи самі дадуть проєкт.

Які даси поради дизайнерам-початківцям?

Я би радив не боятися зробити поганий дизайн, шукати несподівані референси і менше дивитися на тренди. У кожного є свій унікальний досвід. Треба сміливіше його використовувати: надихатися для своїх робіт журналами з дитинства, смішними вивісками на ринку, музикою, відеоіграми тощо.

А ще – коли подобається картинка, то важливо аналізувати чому. Рефлексуючи, починаєш краще розуміти себе і ідеї, які тобі ближчі. Так і персональний стиль можна напрацювати.

Порадь, будь ласка, ресурси, за якими ти слідкуєш, і які допомагають розвивати надивленість та краще розуміти контекст сучасного дизайну.

Brand New – ресурс, що викладає нові айдентики. Є огляд редактора, оцінки і коменти.  Цікаво читати професійну думку. Такі ресурси корисніші, ніж інста або пінтерест, бо вони пропонують контекст проєкту і пояснюють, як він працює в системі. 

BOOOOOOOM – арт-платформа, яка, зокрема, має розділи про дизайн і фото. Можна знайти нових сучасних митців, прочитати з ними інтерв’ю чи подивитись огляд на їхні роботи.

WALKER – інтерв’ю з митцями та креаторами, а також лекції про культуру, підхід і філософію дизайну. 

Are.na – хороша альтернатива пінтересту, бо роботи більш вибіркові. Тут немає автопідбору картинок, натомість є дошки користувачів на різні тематики, де все вже за нас зібрали. Якщо пошукати, то можна знайти дуже неординарні речі. Це як барахолка. 

D&AD та Showcase – відомі премії у креативних індустріях, які мають свої ресурси. Слідкую за ними, тому що корисно розуміти, які роботи перемагають. Але це радше креативно-рекламна сфера дизайну, а не мистецька, тому частіше перемагають сильні ідеї, і рідше – гарний дизайн.

Collins, Koto Studio, PORTO ROCHA – улюблені студії. У них просто дуже хороші, пропрацьовані дизайн-системи. Можна слідкувати для натхнення.

Studio Dumbar – неймовірний моушн, думаю, велику частину якого вони роблять кодом.

pa i ka та Niceshit – круті системи ілюстрацій.

#KAMA Alumni – рубрика про випускників, яким вдалося реалізуватися за спеціальністю. У ній ми дізнаємося, ким стали студенти та як на них влинуло навчання в академії.